söndag 23 november 2008

helg...


Fredag: arbete i grafikverkstaden, gör det osynliga synligt, hur ser samtalet ut? fotar lite, funderar mycket, tycker om att vara i grafikverkstaden, tycker om att göra!
Tillbringade fredag kväll, sex timmar på akuten, en dotter som åkt skridskor och skadat armen...
Hemskt ställe! Jag mår illa av lukten, mår illa av stämningen och för att alla andra mår dåligt! Vi fick åka hem utan gips, läkaren ville tappa armbågen på blod och vätska, dottern ville inte, jag kämpade hårt för att inte svimma.
"mamma, du har varit jätte-duktig".
Lördag: målat i stallet, väggar, tak, skruvat och skurat, gör fint för "nya" hästen som ska komma. Helt slut och kall och trött...
Söndag: jag mockar, dottern har ont i armen... Tillbringar hela eftermiddagen i simhallen, jobbar extra...
Tror att jag inte tänker på skolarbetet, men drar hela tiden paralleller dit, allt handlar om skolarbetet. I morgon ska jag trassla ut lite tankar - eller trassla in mej ännu mer?
Har lust att börja dra lite i trådarna i alla fall...



Inga kommentarer: